Delta Speed Solutions

Cum ne puteti contacta

031.805.30.25
0314100254
office@delta-inmatriculari.ro

Departament vanzari

0735.705.555 / 0731.314.161 / 0722.314.101

Program de lucru

luni-vineri: 8.30 - 17.30

Punct de lucru

Bd. Barbu Vacarescu, nr. 164A, sector 2, Bucuresti
in incinta hotel Caro

 

Toti romanii, obligati sa treaca din nou pe la RAR!

 

cars-cause-air-pollution

La nici un an de la eliminarea mult controversatei taxe de timbru, romanii vor fi incorsetati de o noua taxa se pare, axata acum in principal pe nivelul de poluare al autovehiculului detinut.

Desi dupa eliminarea taxei de timbru, la inceputul lunii februarie 2017, era usor de preconizat o invazie la nivel de masini second-hand poluante de pe piata externa, guvernantii nu au crezut ca se vor confrunta cu importuri de asemenea amploare, asa ca au pregatit o noua taxa auto.

Iar de data aceasta, nu vor plati doar aceia care vor sa-si achizitioneze un autovehicul, ci toti care detin sau vor sa-si cumpere unul.

Cine va fi obligat sa plateasca noua taxa auto?
Legat de criteriile de definire a acestei noi texe, vicepremierul Gratiela Gavrilescu a declarat: ”Consider ca nu trebuie sa punem o taxa la taxa de prima inmatriculare, adica este ca si cum gandim inainte, in viitor, punem caruta inaintea boilor, in sensul ca noi trebuie sa stim, in momentul in care gandesti o astfel de taxa, sa te gandesti cat circula ea, deci care este rulajul ei intr-o anumita perioada, astfel incat sa poti sa-i faci determinarea de astfel de emisii. Si atunci o sa tinem cont de trei criterii: de capacitatea cilindrica, cea la care astazi de fapt este impozitata orice masina, si este un impozit la taxe si impozite locale, norma de poluare – al doilea criteriu, si al treilea, emisiile pe care le da fiecare autovehicul”

Asadar, cel putin din declaratiile de pana acum ale guvernantilor, reiese ca pe langa impozitul deja platit de romani, acestia vor fi nevoiti sa achite inca o taxa, stabilita in functie de norma de poluare (emisia de CO2), care norma se afla inscrisa, sau cel putin ar trebui, in cartea de identitate a autovehiculului.

Problema normei de emisie CO2
Aici insa apare adevarata problema, caci obligativitatea la inmatriculare, a inscrierii normei de emisie CO2 in carte este destul de recenta, de doar cativa ani.

Ce vor face restul de proprietari de autovehicule care nu au aceasta norma trecuta in carte? Guvernantii au raspuns la toate intrebarile se pare, insa in acest caz raspunsul e unul singur: vor fi obligati sa faca o noua vizita la RAR pentru verificarea acestor emisii si inscrierea normei de poluare in cartea masinii.

RAR va putea suspenda dreptul de circulatie
Insa RAR nu se va limita doar la aceasta verificare, ci in cadrul programarii va efectua o inspectie tehnica noua a autovehiculului, ocazie cu care va testa si daca masina se mai afla in parametrii tehnici acceptati pentru circulatia pe drumurile publice – daca nu, va decide suspendarea dreptului de circulatie pana la remedierea defectiunilor.